reklama

Starý produkt v novom obale chutí rovnako.

Som odborár. Som ním už niekoľko rokov no aj napriek tomu som svojim spôsobom úplne nová odborárska krv. Vysvetlím prečo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

S odborárskou problematikou sa potýkam celý život aj vďaka tomu, že už môj otec pôsobil ako dlhoročný odborár. Zapálenie sa pre vec a „otváranie si úst“ za tých menej smelých máme v krvi. A tak som sa po likvidácii a následnej konsolidácii základnej organizácie Odborového zväzu KOVO vo Volkswagene stal jej predsedom. Stal som sa ním ako úplne nový človek, ktorý sa postavil za silnú celoslovenskú značku, chrániacu práva a záujmy zamestnancov, ktorí hýbu touto ekonomikou v najsilnejších odvetviach už 25 rokov. No napriek tomu som nová odborárska krv. Stal som sa jej súčasťou v jednom z najsilnejších automobilových závodov, po tom, čo staré odbory zlyhali. Áno, to, čo hovorí pán Smolinský, šéf Moderných odborov, že odborári vo Volkswagene zlyhali je pravda – ale je to pravda iba potiaľ.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Starí odborári, ktorí urobili pokus vytunelovať základnú organizáciu zlyhali a preto prišli noví a modernejší. No nie sú to tí, ktorí si zmenili značku, logo odeli do farieb podobných jednej politickej strane. To je len marketing. Obalenie starého produktu do nového obalu. Všimli ste si, ako to robia komerčné značky? Urobia produktu nový obal, nahodia spoty, online reklamy, rádiové reklamy, PR články, stavajú značku. Starý produkt, ktorý musí byť dosť cool pre nových spotrebiteľov. Starí ľudia, staré spôsoby a staré klamstvá, obsah zostáva. Noví ľudia medzitým vytvorili nanovo, takpovediac na zelenej lúke Základnú organizáciu pod spoľahlivou značkou KOVO a ja som presvedčený rovnako ako u politikov, že nie modernizácia značky, ale výmena ľudí, ktorí sa neosvedčili je jedinou možnou cestou k zmene a je tou cestou k modernizácii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začali sme s kolegami náročnú prácu, je to tá ťažšia cesta a vôbec nie podporená marketingom, eventmi a koncertmi. Viem, že dôvera členov po tom všetkom čo sa dialo je narušená, mnohí si povedali že úplne kašlú na odbory. Možno toto bolo cieľom tých moderných. Motivácia ? Vytvorenie konkurencie KOVU za veľkého záujmu médií, čo sa dalo dosiahnuť len štrajkom? Osobná pomsta a nenaplnené ego? Peniaze? Prípadne vyšší záujem? To je vlastne jedno. Podujal som sa chrániť záujmy našich členov a to nielen súčasných, ale aj budúcich. Nie som človek, ktorý bude ticho sedieť a nechá kydať na seba alebo svoju prácu. Som odborár. Som zvyknutý postaviť sa aj na barikády, aj do prvej línie ako predák. A ak niečo nemám rád, tak sú to klamstvá. A ak ich médiá nemajú problém rozširovať, lebo sa ani neunúvajú opýtať okrem „A“ aj na „B“, tak to „B“ kľudne poviem nahlas. Je mnoho vecí, ktoré neodzneli. A v mnohých zamestnancoch napríklad zatiaľ neodznela ani horkosť z niečo vyše štyroch pridaných percent namiesto očakávaných šestnástich.

Branislav Chmúrny

Branislav Chmúrny

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dušou revolucionár, záľubami športovec a mysľou knihomoľ. Od r. 2017 som predsedom Základnej organizácie OZ KOVO Volkswagen v Bratislave. Nestojím o popularitu v bielej košeli a kravate, pretože som priamy. A to znamená mať guráž hovoriť veci narovinu, aj keď sa pravda nie vždy dobre počúva. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu